O

Coachend communiceren

Leertraject 

Deze scholing is voor iedereen die als taak heeft om mensen op coachende wijze te ondersteunen bij de taken en werkzaamheden. Wat is coachend communiceren en wat is het effect daarvan op de ander? Hoe zorg je op coachende wijze dat de ander een taak zal uitvoeren? Neem jouw dagelijkse praktijk onder de loep en bekijk waar je coachend communiceren toe kunt passen. Je leert verschillende technieken en methodieken met betrekking tot het coachend communiceren.

Meer informatie

Lesstof:

  • Wat is coachend communiceren?
  • Wanneer ga je coachende communicatie inzetten en wanneer niet?
  • Kader van coachend communiceren, rapport, afstemmen met de ander en verwachtingen op coachende wijze kenbaar maken
  • Vragen stellen, onder- en bovenstroom, metacommunicatie, kenbaar maken van wederzijdse verwachtingen
  • De ander in beweging krijgen: jezelf uitzetten en de ander ‘aan’
  • Actief luisteren en objectief observeren
  • Oplossingsgericht coachen
  • Oefenen met verschillende coachingsmethodieken 

Resultaten:

  • Je bent bekend met wat coachend communiceren inhoudt
  • Je weet wanneer je het wel, maar ook wanneer je het niet moet toepassen
  • Je weet coachend communiceren toe te passen in je dagelijkse werk
  • Je kunt je coachende communicatie toepassen in contact met anderen

Aanmelden

Ik wil in gesprek met een coach

  • Dhr
    Mvr
    Anders

In het kort

Dit leertraject wordt verzorgd door ZWOpleidingen.

Je hebt 6 lesdagen en een eindgesprek.
Lesdagen zijn van 9.00-14.30 uur.
Locatie is Wognum of Hoorn.

Accreditatie:
Kwaliteitsregister V&V 31 punten

Meer informatie

Duur:
Zes lesdagen van 9.00-14.30 uur en een eindgesprek. Voorbereidings- en verwerkingsopdrachten ca. 7 x 2 uur.
Voorbereiding:

Met behulp van een speciale tool vraag je van te voren 360 graden feedback aan collega's. Van daaruit bepaal je je persoonlijke leerdoelen. Reflectieverslagen, thuisopdrachten en e-learnings vormen een vast onderdeel van dit traject. 

Lesstof:

  • Wat is coachend communiceren?
  • Wanneer ga je coachende communicatie inzetten en wanneer niet?
  • Kader van coachend communiceren, rapport, afstemmen met de ander en verwachtingen op coachende wijze kenbaar maken
  • Vragen stellen, onder- en bovenstroom, metacommunicatie, kenbaar maken van wederzijdse verwachtingen
  • De ander in beweging krijgen: jezelf uitzetten en de ander ‘aan’
  • Actief luisteren en objectief observeren
  • Oplossingsgericht coachen
  • Oefenen met verschillende coachingsmethodieken 

Resultaten:

  • Je bent bekend met wat coachend communiceren inhoudt
  • Je weet wanneer je het wel, maar ook wanneer je het niet moet toepassen
  • Je weet coachend communiceren toe te passen in je dagelijkse werk
  • Je kunt je coachende communicatie toepassen in contact met anderen

Wat vinden onze deelnemers?

Wlg

 

Wl-Groep

 

Linda groen verpleegkundige i.o